شرح وظایف مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده
1ـ هماهنگی و همکاری با بخشهای مختلف ستادی و سازمانی و ارائه پیشنهادات لازم به معاونین و مدیران دانشگاه در جهت حمایت از برنامههای بهبود سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی زنان و کاهش مشکلات آنان.
2ـ هماهنگی و مشارکت در بررسی و جمع آوری اطلاعات و یافتههای منطقهای اعم از شهری، روستایی و عشایری و ارزیابی و تعیین نیازهای اولویتدار.
3ـ مشارکت در تعیین اولویتهای تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی سلامت زنان در سطح منطقه بر پایه نیازهای اولویتدار منطقهای و سند توسعه استانی.
4ـ همکاری در برنامهریزی و اجرای برنامههای مرتبط در تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی زنان بر پایه نیازها و اولویتهای منطقهای و هماهنگی و جلب کمکهای برون بخشی در سطح منطقه.
5ـ عضویت و حضور فعال در کمیتههای مختلف دانشگاهی از جمله کمیته آموزشی ترویج زایمان ایمن و کمیته دانشگاهی مرگ مادر باردار و کمیته رفاهی، به منظور مشارکت در تدوین طرحها و برنامههای مربوط به سلامت زنان و خانواده.
6ـ تعـامل و همکاری در راستـای رفع مسائـل و مشکلات زنان بویژه زنان شاغل دانشگاه، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان دختـر و ارائـه راهکارهای عملی جهت رفع مشکلات آنان با جلب مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی به ویژه خیریهها و نهادهای مردمی.
7ـ تصمیم سازی، تعامل و همکاری در اجرای برنامههای توانمندسازی زنان در زمینههای فرهنگی، علمی، مدیریتی و اجتماعی و گسترش خدمات مشاورهای و توسعه مهارتها متناسب با نیازها و مشکلات سلامت زنان و خانواده در منطقه.
8 ـ ارتباط مستمر با کارگروه بانوان و خانواده استانداری به منظور مشارکت در برنامهریزی و سیاستگذاری منطقهای و استانی.